ویدیو گل اول بایرن مونیخ به رئال توسط دیویس (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری یک مجمع تک کاندیدای دیگر در هیات‌های ورزشی خراسان رضوی | رئیس هیات شمشیربازی استان انتخاب شد پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین افتخار آفرینی کاراته کاران خراسانی در آسیای مرکزی بازگشت پورعلی گنجی به تمرینات پرسپولیس دلسوزی یک شمشیر باز برای جواد نکونام دفاع مدیر ورزشی اینتر از خرید طارمی پژمان جمشیدی در تیم پرسپولیس! نکونام در پی جذب آقایی‌پور تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس مشخص شد نشست نکونام با مدیران جدید استقلال دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری | اهدای انگشتر رهبری به وحید شمسایی پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد! احضار مربی استقلال به کمیته اخلاق پاداش میلیاردی کشتی گیران پرداخت شد جدایی آزمون از جمع رمی‌ها محرومیت کمیته انضباطی در انتظار حامدی‌فر
سرخط خبرها

جوانان طعمه های اصلی بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران

  • کد خبر: ۱۷۶۰۹۸
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
جوانان طعمه های اصلی بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران
پدیده‌هایی که ستاره‌های پنجره نقل‌وانتقالات شدند.

شهرآرانیوز - تیم‌های لیگ‌برتری که با مشکل پربودن فهرست بازیکنان بزرگ‌سالشان روبه‌رو هستند، در نظر دارند تا بازیکنان جوان و کمتر از ۲۳ سال را به خدمت بگیرند. کمتر از ۱۰ روز تا آغاز فصل جدید فوتبال ایران و لیگ بیست‌وسوم باقی مانده است. شانزده تیم حاضر در مسابقات مشغول آخرین دیدار‌های تدارکاتی هستند تا بتوانند با بیشترین آمادگی کارشان را آغاز کنند.

با وجود این، شاهد هستیم که بعضی تیم‌ها ازجمله سرخابی‌های پایتخت همچنان درگیر جذب بازیکن‌اند و درعین‌حال، با مشکل پربودن فهرست بازیکنان بزرگ‌سال دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به‌جز خارج‌کردن نام بازیکن از فهرست، دیگرحربه‌ای که باشگاه‌ها برای رفع نواقص خود در دستورکار قرار می‌دهند، استخدام مهره‌های کمتر از ۲۳ سال است؛ بازیکنانی که نه‌تن‌ها لطمه‎‌ای به فهرست بزرگ‌سال وارد نمی‌کنند، بلکه می‌توانند کمک‌حال تیم هم باشند.

سلمانی، هدف مشترک مدعیان لیگ

ستاره و کاپیتان تیم فوتبال امید ایران برجسته‌ترین بازیکن جوانی است که هنوز تکلیف تیم آینده‌اش مشخص نشده است. هافبک تهاجمی فصل پیش سپاهان ابتدا مورد توجه پرسپولیس بود، اما دوطرف به توافق نرسیدند و او به تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس نزدیک شد. در این اوضاع استقلال هم برای جذب سلمانی اعلام آمادگی کرد و حالا خبر از یک پیشنهاد روسی به گوش می‌رسد.

باید دید سلمانی بین گزینه‌های روی میز کدام تیم را انتخاب می‌کند. آیا همچنان به بازی در فوتبال ایران ادامه می‌دهد یا قرار است به جدیدترین لژیونر لیگ‌برتر تبدیل شود؟ به نظر می‌رسد که از بین تیم‌های داخلی، هنوز استقلال شانس بیشتری برای به‌خدمت‌گرفتن او دارد، اما مشکلات مالی این تیم که حتی باعث اعتصاب بازیکنان و تعطیلی تمرینات آبی‌ها شده است، شاید درنهایت باعث شود که سلمانی از اردوی آبی‌های پایتخت دور شود و کارش را در تیم دیگری دنبال کند.

جوان‌اول هوادار در حوالی اردوگاه سرخ

یکی از بازیکنان جذابی که در انتهای لیگ بیست‌ودوم به فوتبال‌دوستان ایرانی معرفی شد، سعید سحرخیزان بود. مهاجم جوان و بیست‌ساله هوادار تهران در دیدار برابر ذوب‌آهن هت‌تریک کرد و در دیدار‌های پیش‌فصل لیگ پیش رو هم نمایش خوبی داشت و دروازه استقلال را باز کرد. گویا قرارداد این بازیکن جوان به گونه‌ای تنظیم شده است که او در ازای مبلغی خاص می‌تواند تیم تهرانی را ترک کند و راهی باشگاهی جدید شود. از پرسپولیس به‌عنوان یکی از مشتریان سحرخیزان یاد می‌شود، اما دیگرتیم‌های مدعی لیگ هم نیم‌نگاهی به جذب این استعداد جوان دارند.

ذوب‌آهن خواستار حفظ استعداد جوان

یکی از هافبک‌های بی‌حاشیه در یکی‌دو فصل گذشته، محمدحسین اسلامی بوده است؛ بازیکنی که مهدی تارتار به‌تدریج او را به ترکیب اصلی سبزپوشان اصفهانی تزریق کرد. اسلامی که عضو تیم امید است و سابقه دعوت به اردوی تیم‌ملی بزرگ‌سالان را هم در کارنامه دارد، با پیشنهاد استقلال روبه‌رو شده است، اما با تیم کنونی‌اش ذوب‌آهن قرارداد دارد و محمد ربیعی، سرمربی این فصل ذوب‌آهنی‌ها، اعلام کرده که راضی به جدایی او نیست. حالا باید دید آیا آبی‌پوشان می‌توانند این بازیکن جوان را جذب کنند یا اسلامی فصل آینده هم با پیراهن ذوب‌آهن به میدان خواهد رفت.

دروازه‌بان سوم آبی‌ها آماده چالش جدید

دروازه‌بان سوم فصل پیش استقلال که عضو تیم فوتبال امید هم به حساب می‌آید، با جذب محمدرضا خالدآبادی و ماندن حسین حسینی و با درنظرگرفتن این نکته که علیرضا رضایی از جمع آبی‌پوشان جدا خواهد شد، بازهم در بهترین حالت دروازه‎‌بان سوم تیم باقی می‌ماند و همین موضوع باعث شده است تا به جدایی از استقلال فکر کند. سعیدی‌فر می‌خواهد در فضایی جدید شانس حضور در میدان را داشته باشد تا بتواند بیشتر از قبل تجربه به‌دست آورد و توانایی‌هایش را ثابت کند.

به‌جز این نفرات، چند بازیکن جوان در بازار نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران ممکن است در روز‌های آینده جا‌به‌جایی‌هایی را تجربه کنند و راهی تیم جدیدی شوند، یا دست‌کم به خاطر آن‌ها مذاکراتی بین باشگاه‌ها به وجود بیاید. این بازیکنان جوان شاید در کوتاه‌مدت نتوانند مانند یک ستاره درخشان ظاهر شوند، اما پس از کسب تجربه بیشتر می‌توانند به مهره‌هایی ارزشمند و حتی درآمدزا برای باشگاه‌هایشان تبدیل شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->